MŪSŲ KOMPETENCIJA

Mūsų įmonė turi didelę patirtį galinių tiltų remonte, restauracijoje, profilaktikoje. Siūlome nelaukti, kol staigus ausį rėžiantis garsas praneš jums, kad remontuoti galinį tiltą jau per  vėlu ir jį reikia keisti nauju. Mes rekomenduojame atlikti profilaktinį patikrinimą. Pravažiavus 40 000 – 60 000 km pakeisti galinio tilto adatinius guolius. Darbas užtruks apie 2 val. ir kainuos 80 eurų. Atliktiems darbams suteikiama 6 mėn. garantija. Galinio tilto demontavimui turime visą reikalingą įrangą, specialius instrumentus ir specifinę patirtį. Mūsų patyrę specialistai yra ypač įvaldę Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobilių adatinio guolio keitimo subtilumus. Kvalifikuoti specialistai padės jums tinkamai pasirinkti reikalingo gamintojo galinio tilto ašį, kadangi net toks nežymus niuansas kaip kraštelio nebuvimas ant galinio tilto ašies, Jums gali atsieiti nauju remontu ir naujomis detalėms. Servise įdiegta moderni vaizdo stebėjimo sistema, todėl galite būti visiškai ramūs dėl mums patikėto automobilio remonto darbų kokybės. Įmonę aptarnauja pardavėjai, prekiaujantys gamintojo detalėmis.

 

SVARBI INFORMACIJA APIE GALINIO TILTO REMONTĄ

Ši svarbi informacija padės Jums sutaupyti brangų laiką, susikoncentruoti ir taip skirti dėmesį tik patiems svarbiausiems dalykams galinio tilto atstatymo metu. Jeigu esate Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobilių savininkai, rekomenduojame stebėti savo galinio tilto adatinių guolių ir atpatinkamų riebokšlių būklę. Neturėdami vidinio lanko adatiniai guoliai sugadina galinio tilto pirštų paviršių. Po tam tikros ridos su subyrėjusiu adatiniu guoliu, išorinė guolio dalis, kuri yra įpresuota į galinio tilto svirtį, gali sugadinti ir pažeisti svirties tvirtinimo vietos paviršių.

 

DAŽNIAUSIA GALINIO TILTO GEDIMŲ PRIEŽASTIS

Susidėvėjęs adatinis guolis, tai gedimo priežastis, dėl kurios dažniausiai sugenda galinis tiltas.

  

 

PAGALBA JUMS GALINIO TILTO REMONTO METU

Pateikiame praktinę medžiagą su sėkmingo galinio tilto remonto pavyzdžiais, praktiškais patarimais ir nuotraukas, brėžinius bei iliustracijas šia tema. Taip pat sužinosite kur galima įsigyti galinio tilto pirštus bei kitas detales, kiek užtruks ir kainuos Jums remontas. Maloniai laukiame profilaktikai, kad išvengtumėte remonto.

 

 

PRIEŽASTYS ĮTAKOJANČIOS GALINIO TILTO SUSIDĖVĖJIMĄ IR GEDIMUS

Viena iš galinio tilto susidėvėjimo priežasčių yra specifinė ir mažo dydžio adatinio guolio konstrukcija. Adatinio guolio aukštis labai mažas dėl labai plonų vidinių adatėlių – ratukų. Tokia konstrukcija sutaupo erdvę, tačiau guolis neturi vidinės sienelės kuria judėtų adatėlės – ratukai. Šie ratukai tiesiogiai liečiasi su pirštų paviršiumi, esančiu ant galinio tilto ašies.

 

GALINIO TILTO GEDIMŲ PRIEŽASČIŲ IR PROCESŲ APŽVALGA

Adatinio guolio aukštis labai mažas dėl ypač plonų vidinių adatėlių – ratukų. Patekus drėgmei ir purvui į adatinio guolio vidų, adatėlės ratukai pradeda netolygiai liestis su galinio tilto ašies pirštu.


GERIAUSIAS BŪDAS KAIP IŠVENGTI BRANGAUS GALINIO TILTO REMONTO

Jeigu turite Peugeot Partner, Citroen Berlingo markės automobilį, primygtinai rekomenduojame stebėti savo galinio tilto ir atatinkamų riebokšlių būklę. Neturėdami vidinio lanko adatiniai guoliai sugadina galinio tilto pirštų paviršių. Po tam tikros ridos su subyrėjusiu guoliu, išorinė guolio dalis, įpresuota į galinio tilto svirtį, gali sugadinti ir pažeisti svirties tvirtinimo vietos paviršių. Aukščiau aprašytas gedimas atsiranda tuo atveju, jeigu atatinkamu metu nepakeičiami adatiniai guoliai. 


GALINIO TILTO REMONTO IR RESTAURACIJOS BŪDAI

Mūsų meistrams gerai pažįstami Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobilių ir jų specifika.

GALINIŲ TILTŲ RESTAURACIJA

Daugiametis darbas ir patirtis leidžia pasiūlyti Jums geros būklės naudotą galinio tilto komplektą. Kaip atskirti gerą komplektą nuo nekokybiško? Savalaikis adatinio guolio pakeitimas - ženkliai pigesnis būdas negu galinio tilto ašių pirštų taip pat svirčių restauravimas.

 


GALINIŲ TILTŲ PROFILAKTIKA

Tada tai taps ir brangiu ir ilgu procesu. Būtinybe gali tapti neišvengiamas svirčių restauravimas ar keitimas, jei laiku neatliksite galinio tilto būklės profilaktinio patikrinimo.

 

GALINIŲ TILTŲ REMONTAS

Galinio tilto remontui reikalingas pilnas išmontavimas naudojant specialius instrumentus bei įrangą, o svarbiausia - patyrę specialistai.


 

GALINIO TILTO REMONTO EIGA

Amortizatorius

Stabilizatorius

Kairės pusės torsionas

Dešinės pusės torsionas

Šakės

Balkis

Galinis tiltas

Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobilių markių galinio pakeitimas susideda iš skirtingų etapų. Pirmiausiai nuimame amortizatorius, po to – stabilizatorius. Išmontuojame kairės pusės torsioną, vėliau – dešinės pusės torsioną.  Nuimamos šakės ir balkis.  Tokia yra galinio tilto remonto darbų eiga.


DETALĖS GALINIŲ TILTŲ REMONTUI

Patikimi atsarginių dalių ir detalių tiekėjai už geriausią kainą per trumpiausią laiką pristatys jums reikalingą komplektą.


 

GALINIO TILTO REMONTO KOMPLEKTAS

2 adatiniai guoliai.

2 įvorės.

2 ašys.


 

GALINIO TILTO ADATINIS GUOLIS

Tokie adatiniai guoliai yra montuojami po du kiekvienoje ašies pusėje. Vienas guolis yra montuojamas išorinėje ašies pusėje ir yra pilnai uždarytas iš kitos pusės. Kitas yra montuojamas ant ašies, arčiau automobilio centro ir turi riebokšlį, kuris į mazgo vidurį neleidžia patekti vandeniui. Susidėvėjęs adatinis guolis gali sugadinti net ir naujo galinio tilto piršto paviršių. Būtent adatinis guolis yra dažniausia galinio tilto gedimų priežastis. Net ir žinomų originalių gamintojų parduodami guoliai kartais yra keičiami kas 50 000 kilometrų. Sunku surasti adatinio guolio pakaitalą  Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobiliams, kad išsaugoti kokybiškas technines pakabos charakteristikas ir išvengti rimtų viso mazgo pakenkimų. Kaip viena iš alternatyvų adatinio guolio panaudojimui gali būti įvorė iš kaprolono. Technikoje dažnai naudojamos detalės iš šios medžiagos. Tokios įvorės gamyboje svarbiausi yra du parametrai, tokie kaip medžiaga ir dydis. Iš pirmo žvilgsnio ši užduotis atrodo nesudėtinga, tačiau yra dėl ko pasukti galvą, kadangi atsiranda dilemų.

 

GALINIO TILTO ADATINIO GUOLIO KEITIMAS

Šio pakeitimo esmė tame, kad Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobilių adatinio guolio konstrukcija yra specifinė ir mažo dydžio. Konstrukcijos specifika tame, kad guolis neturi vidinės sienelės ir adatėlės – ratukai galinio tilto ašies pirštų paviršiumi. Guoliukai labai ploni, todėl paties guolio aukštis labai mažas. Savalaikis adatinio guolio pakeitimas - tai keliskart pigesnis ir greitesnis  sprendimas negu galinio tilto ašių pirštų pakeitimas ir svirčių restauravimas.


PAVOJAI KEIČIANT GALINIO TILTO ADATINIUS GUOLIUS

Kartais vietoje adatinio guolio yra bandoma įmontuoti „kažką kito“.

 

GALINIO TILTO ĮVORĖ

Galinio tilto įvorė Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobiliams gali būti iš bronzos arba plastiko naudojama, tam kad prailginti Jūsų automobilio galinio tilto tarnavimo trukmę. Šią problemą galima spręsti keliais būdais. Labai svarbu, kad adatinis galinio tilto guolis būtų nesusidėvėjęs, kadangi kitaip jis gadins naują piršto paviršių. Dažniausiai naudojama kaproloninė įvorė. Lyginant su bronzinėmis įvorėmis jos turi didesni trinties naudingumo koeficientą, nežiūrint į mažą bronzos tvirtumą. Įvorių naudojimas vietoje adatinių guolių turi savų trūkumų ir privalumų.

PRIVALUMAI

Galinio tilto įvorės iš kaprolono ir bronzos nebijo drėgmės. Įvykus lūžiui, mažiau pavojingi galinio tilto svirties paviršiui. Puiki laikina priemonė kai nėra galimybės pakeisti galinio tilto ašies pirštų.

TRŪKŪMAI   

Žemesnis trinties koeficientas. Mažas kietumas. Sandariklių ir riebokšlių nebuvimas, kurie apsaugo galinio tilto ašį nuo drėgmės papuolimo. Pakabos kietumo padidėjimas. Garantuojamų parametrų dydžių nebuvimas. Klastotės rizika. Dažnai pasitaiko ir nespeciali ar netyčinė klastotė neteisingai parenkant medžiagą, siekiant atpiginti gamybą ir daugiau uždirbti.


GALINIO TILTO PIRŠTAS

Galinio tilto pirštų paviršių dažniausiai sugadina adatiniai guoliai, kadangi jų adatėlės – ratukai neturėdami vidinio lanko tiesiogiai juda pirštų paviršiumi. Net kokybiškas galinio tilto pirštas negalės ilgai tarnauti, jei jo paviršių gadins susidėvėjęs adatinis guolis.

Standartinis pirštas turi tam tikrus konstrukcinius ir techninus momentus, kurių apžvalga padės Jums pasirinkti kokybišką detalę. ROCKWELL'S SCALE. Prieš įsigydami galinio tilto pirštus, paklauskite pardavėjo, koks buvo naudojamas paviršiaus termoapdirbimas. Jums reikalingas toks apdirbimas, kad viršutinos sluoksnis atitiktų 58 HRC - 63 HRC 1 - 1,5 mm gylyje pagal Rokvelio skalę (Rockwell scale), tuo pačiu palikdamas neužgrūdintus vidinius sluoksnius. Tokio termoapdirbimo dėka detalė turi reikalingą tvirtumą ir plastiškumą. Tokios detalės geriau išlaiko smūgineslenkimo apkrovas. Vietoje tinkamo metalo paviršiaus apdirbimo kai kurie gamintojai įbruka grūdinimą, kuris yra kelis kartus pigesnis paviršiaus apdirbimo būdas ir visiškai netinka galinio tilto ašims. Grūdinimas ašį padaro tvirtą per visą perimetrą ir apimtį, todėl ji tampa trapi. Grūdintos detalės gerai išlaiko suspaudimo ir ištempimo apkrovas, tačiau yra visiškai nenaudingos tokame darbe kaip lenkimas, o būtent tokiomis sąlygomis dirba galinio tilto pirštai Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobiliuose.

Kaip išsiaiškinti koks paviršiaus apdirbimas yra galinio tilto pirštuose, kuriuos Jūs ruošiatės įsigyti? Tinkamas metalo apdirbimas ar tik paprasčiausias grūdinimas? Labai paprastai. Reikia paimti dildę ir jos krašteliu pasistenkite padaryti įpjovimą išoriniame krašte ir vidinėje piršto ertmėje (piršte turi būti ašies anga). Jei dildė ir pirštas yra geri, tai ant išorinio krašto gali likti tik negilūs įbrėžimai. 58 HRC - 63 HRC tvirtumas neleis dildei padaryti ženklesnio pradildinimo. Vidiniame krašte turi likti ženklus įbrėžimas, analogiškas įbrėžimams liekantiems ant minkšto, negrūdinto plieno. Jeigu nepavyksta padaryti pradildinimo vidiniame krašte, vadinasi yra kietumas kurio neturi būti tinkamu būdu apdorojant detalės paviršių. Tada yra didelė tikimybė, kad šie pirštai tiesiog paprasčiausiai yra tik užgrūdinti. Geriausiu atveju jie turi kainuoti 3 - 4 kartus pigiau, o blogiausiu atveju jie tiesiog trūks. Jeigu dildė palieka gilias žymes visuose (vidaus ir išorės kraštų) paviršiuose, tai reiškia, kad pirštai yra "žali" arba nepakankamai tvirti, o tai yra brokas arba neraštingas terminis apdirbimas. Tokie pirštai tiesiog sulinks  juos eksplotuojant galiniame tilte.

 

GALINIO TILTO PIRŠTO KEITIMAS

Galinio tilto ašių pirštų pakeitimas, taip pat svirčių restauravimas – tai keliskart brangesnis ir ilgesnis procesas nei savalaikis adatinio guolio pakeitimas.


GALINIO TILTO SVIRČIŲ KEITIMAS

Šios detalės keitimo būtinybė atsiranda tuomet, kai reikalingu metu nepakeičiami susidėvėję galino tilto adatiniai guoliai. Rimti paviršiaus pakenkimai atsiranda jei transporto priemonė toliau eksploatuojama su subyrėjusiu adatiniu guoliu. Tinkamu metu pakeitus adatinius guolius Jūs sutaupysite pinigus, kadangi svirties tvirtinimo vietoje liks sveikas metalo paviršius. Į galinę svirtį yra įpresuota išorinė galinio tilto adatinio guolio dalis. Pirmiausia nukenčia pačios svirties tvirtinimo vieta, nes dėl trinties yra sugadinamas jos paviršius. Toks ilgas ir brangus procesas kaip svirčių restauravimas ar keitimas gali tapti neišvengiama būtinybe, jei  pavėluosite laiku pakeisti adatinį guolį ir neatliksite profilaktinio galinio tilto būklės patikrinimo.

 

PAVOJAI KEIČIANT GALINIO TILTO SVIRTIS

Į galinę svirtį yra įpresuota išorinė galinio tilto adatinio guolio dalis. Pravažiavus apie 50 000 km ar toliau važiuojant su subyrėjusiu adatiniu guoliu, gali atsirasti rimtų pakenkimų. Pirmiausia nukenčia pačios svirties tvirtinimo vieta, nes dėl trinties yra sugadinamas jos paviršius.

 

 

GALINIO TILTO PIRŠTO AŠIŲ ANGOS

Galinio tilto pirštai automobiliuose Peugeot Partner, Citroen Berlingo turi būti su ašių angomis.  Pirštų ašių angų diametrai yra skirtiingi (pirštų poroje). Tai naudinga kitam pirštų keitimui. Jeigu esate įsitikinę, kad ateityje Jūsų nelaukia galinio tilto pirštų keitimas - angų buvimas ir jų diametras reikšmės neturi. Tačiau būkite atsargūs jeigu Jums siūlo įsigyti galinio tilto pirštus, kuriuose angų nėra iš viso. Tai gali reikšti, kad panaudotas netinkamas terminis apdirbimas. Norėdami atpiginti detalių gamybą kai kurie gamintojai brangesnį metalo apdirbimo procesą pakeičia paprasčiausiu grūdinimu ir nepalieka detalėje angų. Tokiu būdu nebelieka galimybės "pačiupinėti" vidinių detalės sluoksnių tvirtumo. Taigi, nesant angų, Jūs tiesiog neatskirsite kito metalo apdirbimo proceso nuo paprasčiausio grūdinimo. Greičiausiai Jums bus paaiškinta, kad gamintojas stengėsi būtent dėl Jūsų, padarydamas pirštus daug stambesnius ir grubesnius.

  

GALINIO TILTO KRAŠTELIS

Jeigu ruošiatės įsigyti galinio tilto pirštus Peugeot Partner, Citroen Berlingo modelių automobiliams, atkreipkite dėmesį, kad viename tilto ašies gale turi būti kraštelis, kuris padės tiksliai sumontuoti ašį ir taip pat fiksuos ją nuo pasislinkimo.

SVARBU, ATKREIPKITE DĖMESĮ: kraštelio buvimas yra aktualus tik modeliams Peugeot Partner, Citroen Berlingo. Galinio tilto ašies pirštai kitiems modeliams yra skirtingos  konstrukcijos ir tvirtinami prie galinio tilto. Šiuose modeliuose nėra galinio tilto ašies kraštelio. Kai kuriais atvejai pardavėjai rekomenduoja įsigyti galinio tilto ašį be kraštelio. Tai naudinga tik pardavėjams ir nekvalifikuotiems remonto "specialistams". Kraštelio nebuvimas ant ašies krašto naudingas tik gamintojui, kuris taip sutaupo medžiagas, naudodamas mažesnio diametro metalo ruoošinį, o autošaltkalvis, kurio laukia galinio tilto pirštų keitimas, taip taupo laiką. Jei nesijaudinate dėl nesančio kraštelio ant piršto, tada galite įsigyti pigius pirštus. Ekonomija nebus itin įspūdinga. Tačiau ši ekonomija turi savų "privalumų": Jums nereikės sukti galvos kaip "išpresuoti" šias ašis, kadangi jos savarankiškai išlįs iš tilto dėl kraštelio nebuvimo.

 

KRAŠTELIS

Planuodami Peugeot Partner, Citroen Berlingo automobilių modelių remontą, atkreipkite dėmesį, kad kraštelio dydis neturi lemiamos reikšmės, lyginant su kitais galinio tilto ašies pirštų parametrais. Kraštelio dydžiai gali būti įvairūs, tačiau negali viršyti maksimaliai leidžiamų dydžių.  

 


 

 

Krepšelis

Jūsų krepšelis tuščias