Kondicionerių remontas

 

Automobilinė salono oro kondicionavimo sistema savyje sudaro uždarą, dviejų skirtingo (aukšto ir žemo) slėgio kontūrų visumą, susidedančią iš tokių pagrindinių dalių:

 

1. Kondicionieriaus kompresorius skirtas kondicionavimo sistemoje pripildyto šaldiklio R-134a suslėgimui ir yra varomas automobilio variklio diržinės pavaros. Priklausomai nuo savo konstrukcijos, kompresoriai būna stūmokliniai, rotoriniai arba spiraliniai.

 

2. Elektromagnetinė mova reikalinga veikiant automobilio varikliui, sujungti nuolat besisukantį kompresoriaus skriemulį su nesisukančiu kompresoriaus velenu. Salone paspaudus kondicionavimo sistemos paleidimo jungiklį, suveikia elektromagnetinė mova. Kompresorius pradeda veikti ir tokiu būdu pradedamas kondicionavimo sistemos šaldiklio slėgimas.

 

3. Kondicionieriaus radiatorius, darvadinamas kondenseriu, kuriame suslėgtas ir dėl tos priežasties stipriai įkaitęs šaldiklis yra oro srauto važiuojant ir vieno arba dviejų elektrinių ventiliatorių pagalba atvėsinamas. Įvyksta dujų kondicionavimosi procesas. Deja kondenseris, tai nepigi, dažniausiai gendanti, labiausiai pažeidžiama ir silpniausiai apsaugota nuo atmosferos ar mechaninių veiksnių kondicionavimo sistemos dalis.

 

4. Sausintuvas – resiveris, atliekantis visos kondicionavimo sistemos filtravimo funkciją. Jame sulaikomos kompresoriaus darbo proceso metu atsirandančios dilimo mikrodalelės, bei sugeriama kondicionavimo sistemoje atsirandanti drėgmė. Drėgmė kondicionavimo  sistemoje nepageidaujama tiek pačiame kompresoriuje, tiek kondicionavimo sistemoje aplamai. Sausintuvas, kaip ir kondenseris taip pat priskiriamas prie dažniau gendančių ir dažniausiai keičiamų kondicionavimo sistemos dalių. Neretai automobilių gamintojai sukonstruoja kondicionieriaus radiatorių su sausintuvu kaip vieną detalę. Dėl tos priežasties naujas mazgas žymiai pabrangsta, o vienai iš dviejų detalių sugedus, keičiamos abi.

 

5. Garintuvas, tai esminė kondicionavimo sistemos dalis, esanti automobilio salone. Joje ir vyksta pagrindinis kondicionavimo sistemos procesas, tai yra vis dar šiltas šaldiklis iš dujinės būsenos, įgauna skystų dujų pavidalą ir dėl tos priežasties labai staigiai atšąla. Oro srautas, pučiamas salone esančio ventiliatoriaus per garintuvą, ortakiais patenka į saloną. Taip oras salone atvėsinamas iki reikiamos arba užprogramuotos oro temperatūros.

 

6. Davikliai. Jie skirti kondicionavimo sistemos darbo proceso užtikrinimui. Jų pagalba galima kontroliuoti tokius kondicionavimo sistemoje esančius parametrus, kaip šaldiklio itin žemą arba kritiškai aukštą slėgį, avariniu būdu stabdyti kompresorių, įjungti arba išjungti papildomą ventiliatorių, skirtą šaldiklio vėsinimo efektui didinti. Montuojami ir papildomai davikliai, skirti kompresoriaus veleno ribinių apsisukimų arba kompresoriaus temperatūros kontrolei, kitų kondicionavimo sistemos dalių darbo parametrams kontroliuoti.


Krepšelis

Jūsų krepšelis tuščias